söndag 10 november 2013

Banoffeepaj.

Idag gjorde jag mitt första test att göra en Banoffeepaj. Tänkte dela med mig av receptet jag använde mig av.

Ni behöver ...

200 g digestivekex
100 g smör
1 burk sötad kondenserad mjölk
3 st bananer
100 g mjölkchoklad

Koka burken med kondenserad mjölk. Tänk på att hela burken måste vara täckt med vatten annars kan den explodera.
Smula digestivekexen med en mortel och smält smöret. Blanda smör och kex och knåda ut i en form med löstagbar kant. Låt kexbottnen svalna i kylskåpet. 
Öppna burken med kondenserad mjölk när den svalnat och bred ut detta på botten. Riv hälften av chokladen väldigt fint och häll över. Skiva sedan två av bananerna och lägg över chokladen. Spritsa ut grädde över detta. Använd den sista bananen som dekoration tillsammans med hackad choklad.

Hoppas det smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar