måndag 15 oktober 2012

Stygnen borta

Har varit på Plastikinstitutet i Malmö idag och plockat stygnen och bandaget.

Vi började med att ta av bandaget, vilket inte var så skönt. Sen satt där tejp över stygnen som skulle bort. Sen var där då ca 60 stycken stygn som skulle bort. Jag har ärr runt bröstvårtan och sen ner som ett ankare. Vissa stygn satt som fan, och gjorde ont som fan!

Jag fick sedan en lektion hur jag ska tejpa ärren. Tejpen ska bytas var fjärde dag under tre månaders tid. Sen över detta ska jag ha en specialbh lika länge. Den är ful som stryk men riktigt skön. Jag fick ha en annan bh på mig om jag skulle ut och festa någon gång. Snällt :) om en vecka ska jag kleta på en silikongel på ärren innan jag tejpar. Skulle egentligen köpa den själv men en som jobbar där kom smygandes med en tub och viskade att den fick jag. Det tackar jag för, så där tjänade jag 500 kr.

Just nu är jag rätt öm om brösten, men fy fan vad snygga dom är om man bortser från ärren. Tror jag kommer bli supernöjd när allt är klart. Testade lite gamla bhar här hemma och dom som passade bra, sitter bra nu också. Men givetvis kommer jag vilja ha en massa nya :)

Återbesök blir det om fyra månader, mitten av februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar